Overzicht vinden voor AI verplichtingen
De laatste tijd probeer ik binnen mijn team duidelijk te krijgen hoe onze AI toepassingen straks moeten voldoen aan de eisen die onder de EU AI Act vallen. Ik merk dat vooral de uitleg over welke documentatie per fase nodig is nogal onoverzichtelijk blijft omdat iedereen verschillende bronnen gebruikt. Daardoor wordt het lastig om te bepalen welke onderdelen prioriteit moeten krijgen. Ik hoop eigenlijk een plek te vinden waar de hele aanpak van naleving van ontwerp tot monitoring helder wordt uitgelegd zodat ik alles beter kan structureren voor ons interne plan.
7 weergaven

Ik liep tegen precies hetzelfde probleem aan en uiteindelijk hielp het me pas toen ik een training vond waarin elke fase van de lifecycle aan duidelijke verplichtingen werd gekoppeld. Het gaf een compleet beeld van risicoklassen, documentatie en governance waardoor ik veel minder tijd verloor met losse interpretaties. Misschien kun je iets hebben aan een cursus die toewerkt naar Certificering voor kunstmatige intelligentie want daar worden alle onderdelen overzichtelijk gebundeld zodat je meteen ziet hoe naleving in de praktijk moet worden opgebouwd.