Hoe Yoga voeding zorgt voor meer energie

Bijgewerkt: 11 dec 2020


Eet zoveel mogelijk verse producten. Denk hierbij vooral aan groenten, fruit en eiwitten (ongezouten en ongebrande noten en peulvruchten). Biologisch is een pré, aangezien deze producten onbespoten en kwalitatief het beste zijn.

  1. Laat groenten niet te lang koken, hierdoor verliest de groente vitaminen. Voeg deze in een gerecht dus zo laat mogelijk in de pan toe.

  2. Bak in gezonde olie, bij voorkeur kokosolie of olijfolie. Een natuurlijk product dat bovendien tot zeer hoge temperatuur verhit kan worden zonder te verbranden. Verbrande boter kan schadelijk zijn.

  3. Laat bewerkt voedsel zoveel mogelijk staan. Bewerkt voedsel (dus ook brood) bevat veel onnodige toevoegingen die zelfs slecht voor een mens kunnen zijn. Deze kunnen op den duur ook leiden tot lichamelijke klachten.

  4. Eet langzaam en kauw daarbij met aandacht je eten. Doordat je langzamer eet, kauw je goed en kan je eten beter verteerd worden. Ook zul je sneller een voller gevoel krijgen en dus minder snel overeten. Daarbij geniet je meer van je maaltijd en proef je wat je eet!

  5. Alles met mate. Zorg ervoor dat je niet teveel kookt of op tafel zet. Je maag heeft even de tijd nodig om aan te geven dat het vol zit. Stiekem kun je in die tussentijd al een aantal happen teveel naar binnen gewerkt hebben. Zonde!

  6. Let op suikers! Gezonde natuurlijke vetten (met mate) zijn goed voor je lichaam. Deze worden op de juiste manier omgezet in energie.Helaas worden in producten (ook in de light producten) vaak natuurlijke vetten vervangen voor suikers of worden suikers extra toegevoegd. Juist de overbodige suikers worden omgezet in vet en zijn de dikmakers. Jammer!

  7. Breng veel variatie aan in je voeding. Durf deze nieuwe variaties aan te brengen. Er is (ook in de supermarkt) zoveel lekkere natuurlijke Yoga voeding te vinden en te ontdekken!

1 keer bekeken0 reacties

©2020 made by Anouska.Gloudemans